ТЕХНОЛОГІЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ

Про технологію

Особистісно орієнтоване навчання полягає в тому, щоб підтримувати та розвивати природні якості учня, його здоров’я індивідуальні здібності, допомагати в становленні його суб’єктивності, соціальності, творчої самореалізації особистості.

Найпростішою ланкою з яких складається особистісно-орієнтовне навчання є, особистісно орієнтована педагогічна ситуація.

Це також навчальна ситуація, опинившись в якій дитина повинна шукати сенс, пристосовувати їх до своїх інтересів, будувати образ чи модель свого життя. Таку навчальну ситуацію можна побачити і на уроках математики, при розв’язуванні задач. Один і той самий урок різним дітям дає різний пізнавальний та життєвий дослід.

В їх основу покладено ідеї Ж.Ж.Руссо, Й.Г. Пестамоцці, Дж. Дьюї про вільний розвиток і виховання дитини Й.Г. Песталоцці стверджував, що вміле поєднання індивідуальної і групової організації навчальної діяльності допомагає успішному навчанню дітей, а їх активність і самодіяльність підвищують ефективність уроку.

При індивідуальній роботі кожен учень працює самостійно. Темп його роботи визначається ступенем цілеспрямованості, розвитку інтересів. Темп роботи залежить також від навчальних можливостей, підготовленості учнів. Індивідуальній навчальній діяльності не властива пряма взаємодія учнів між собою, а контакти з учителем обмежені та нетривалі.

В індивідуальній навчальній діяльності діяльність слабких учнів приречена на невдачу, тому що в них є прогалини в знаннях, недостатня сформованість вмінь і навичок навчальної самостійної роботи.

Всі недоліки фронтальної та індивідуальної діяльності вдало компенсує групова. Дитина повинна за час навчання в молодших класах набути “вміння вчитися”. Якщо мета традиційної школи (в початкових класах) – навчити дитину читати, писати, лічити, то мета розливального навчання – сформувати в дитині конкретні здібності рефлексія, аналіз, планування) з самовдосконаленням.

Головна мета розвивального навчання – забезпечити розвиток дитини.

Досвід англомовної колеги.

Коментар. У відео вчитель відстоює ідею того, що потрібно мотивувати учнів самим шукати знання та використовувати їх на практиці. Вона відходить від традиційної моделі "учитель" => "учень", та на своїх уроках впроваджує модель "учень"  => "учитель", спонукає їх самих осмислювати матеріал та ставити питання учтелеві.

На уроці можна використати наступний вид роботи.

Вправа «Впорядкування»
Розподіліть картки із словами у дві колонки: 1 – з подвоєнням/подовженням приголосних; 2 – без подвоєння/подовження. Якщо ви розмістите слова в правильному порядку, то прочитаєте вислів Василя Сухомлинського. Запишіть його в зошити. Поясніть, як ви розумієте вислів.

Коментар: клас заздалегідь поділений на групи по 4 учня. Якщо клас поділений на більш-менш збалансовані групи, тобто "сильні+слабкі", то слабкі учні швидше засвоють матеріал, а сильні закріплять набуті знання. Бажано, щоб найкаверзніші слова були прокоментовані відповідними правилами.

Коментарі

Дописати коментар

Популярні публікації